Dagsarkiv: november 14, 2013

Operationen

20131114-185044.jpg

 

Siris operation i tisdags gick bra. Två små knölar plockades bort. Den största var ungefär som en liten ärta. Hon skötte sig fint både före och efter operationen. Veterinären fick sig en puss efter att hon stuckit Siri i benet. Siri i ett nötskal. När jag kom för att hämta henne var det dock inte en lika glad hund som mötte mig. Kissa ville hon inte heller. Det var tydligen omöjligt när man hade svansen mellan benen. Senare på eftermiddagen gick det bättre men när vi kom in till hissen  darrade hon i hela kroppen. Stackarn…. hon måste haft jätte ont! Inför natten fick hon en liten extra dos morfin som vi fått med oss från veterinären. Sen sov hon hyfsat, bara lite smågnäll.

Nu två dagar senare verkar hon må hur bra som helst. Men trots det så blir det korta koppelpromenader och att ta det lugnt i ca tio dagar till. Sen åker vi, om såret läker som det ska, och tar bort stygnen. Samtidigt får jag veta provsvaret… så det blir att fortsätta hålla tummarna ett tag till. Som ni kan se så är det ganska mycket vävnad som tagits bort. Vilket känns bra ifall det var något elakartat som gömde sig där. Helst hade jag ju velat att allt skulle bort. Men det går inte. Såret skulle bli jättestort och dessutom kan man tydligen bara ta en sida åt gången. Fast nu hoppas jag såklart att vi slipper ta bort mer. Det är ju inge kul att utsätta sitt hjärta för sån här. Tur att Siri är glad och står ut med det mesta här i livet.

20131114-185055.jpg

2 kommentarer

Under Vardag